5 tips voor een soepele en stress vrije verhuizing

14 september 2021
Blog met uitleg over soepele en stress vrije verhuizing

Verhuizen is 茅茅n van de meest stressvolle gebeurtenissen in een mensen leven. Of je er nu naar uitkijkt of niet, er komt een hele hoop kijken bij de uitvoering van een verhuizing. Je kan je er daarom maar beter zo goed mogelijk op voorbereiden. Zo zorg je er namelijk voor dat je de stress beperkt en sneller kunt genieten van je nieuwe woning. Hoe je dit het beste aan kunt pakken? Door de 5 tips die wij je in dit artikel geven op te volgen. 馃槈

1. Een goede voorbereiding is het halve werk

Door dit motto te gebruiken heb je al een belangrijke stap gezet om je verhuizing soepel en zonder stress te laten verlopen. Daarom kun je je het beste zo vroeg mogelijk beginnen voor te bereiden op een nieuwe woning nadat al het papierwerk klaar is, bv. door uit te zoeken waar alles in je nieuwe huis heen gaat of wat je wilt houden en ook wat je kunt loslaten.

Wees je ervan bewust dat het niet alleen de eigenlijke verhuisdag is, maar ook al die kleine taken en boodschappen tussendoor die je verhuizing veel stressvoller maken dan nodig – bv. bij elk bezoek van het ene flatgebouw naar het andere gaan of wachten op een telefoontje met updates over wanneer je spullen precies op hun nieuwe plek verwacht worden. Deze kleine dingen lijken misschien onbelangrijk, maar ze tellen in de loop van de tijd op en daarom raden we aan gebruik te maken van een online hulpmiddel als Doodle, waar alle betrokkenen bericht krijgen over komende ontmoetingen, zodat niets meer door de mazen van het net valt! Zo weet iedereen van tevoren wie er moet zijn en wat er af moet voordat iedereen daadwerkelijk kan beginnen.

2. Maak een intrieurplan voor je nieuwe woning

Zo kun je plannen hoeveel dozen, kratten en karren je moet bestellen. Het helpt ook bij het budgetteren van je verhuizing, want je weet van tevoren wat dingen kosten. Voordat je een interieurplan voor je nieuwe woning maakt, zorg je ervoor dat het mogelijk is alle voorwerpen in hun aangewezen ruimte te krijgen door ze eerst op te meten. Wees ook realistisch over de vraag of er voldoende ramen of deuren beschikbaar zijn als dat nodig is.

3. Ruim onnodige spullen op

Dit is een goede manier om niet alleen geld maar ook tijd te besparen bij de voorbereiding van je nieuwe woning, want bij de verhuizing van de ene plaats naar de andere wordt minder verpakkingsmateriaal gebruikt. Ga elke kamer door en doe alles weg wat niet meer in dit huis of appartement thuishoort, zoals oude kleren, kapotte apparaten enzovoort, zodat je je meer kunt concentreren op wat ingepakt moet worden voor de grote dag aanbreekt!

Ga v贸贸r de verhuisdag met een fijne kam door alle kamers om spullen te vinden die weggegooid of geschonken kunnen worden, dit vermindert de stress op de verhuisdag omdat er na aankomst op de plaats van bestemming niet veel meer overblijft om uit te zoeken.

4. Zorg voor voldoende mankracht

Dit is erg belangrijk omdat je je dozen en meubels niet alleen kunt dragen. Je hebt minstens twee mensen nodig om de zware spullen zoals je bank, kleerkast of bed te dragen. Zorg ervoor dat ze in goede staat zijn v贸贸r de verhuisdag; zo gaat er tijdens de verhuizing niets stuk! Daarnaast is verhuizen niet alleen spullen van de ene naar de andere plek sjouwen, maar ook demonteren en weer opnieuw monteren. Ben je hier niet handig in? Dan is het verstandig om een handige vriend(in) in te schakelen.

5. Schakel een verhuisbedrijf in

De volgende tip is om een verhuisbedrijf in te huren. Een verhuisbedrijf maakt alles effici毛nter in de tijd dat fysieke arbeid het belangrijkst is, wat betekent dat ze zorgen voor goed teamwerk tussen de verhuizers terwijl ze ter plaatse op beide plaatsen tegelijk specifieke taken uitvoeren. Zo kun je een tijd boeken die voor jou en je gezin of huisgenoten werkt.

Laat het ons weten als er vragen zijn over deze blogpost! We beantwoorden ze met plezier!

Facebook
Twitter
LinkedIn